Vanliga Frågor

Sammanställning av vanliga frågor och svar:

LEVERANS

Fråga: Hur lång är leveranstiden?
Svar: Vanligtvis tar det cirka en vecka från beställning till att produkten lämnas över till fraktbolaget och därefter ytterligare någon dag innan paketet når ett utlämningsställe nära dig. Alla våra produkter tillverkas efter beställning, och det kan bli något längre leveranstid vid hög orderlogg. Beräknas leveransen ta längre tid, hör vi av oss till er per mejl.

Fråga: Levereras paketet till min dörr eller utlämningsställe?
Svar: Vi skickar paket med DHL, DSV, Schenker och Postnord och paketen levereras alltid till ett av transportbolagens utlämningsställe. 

Fråga: Om jag beställer som företag och inte privatperson, går det att få paketet levererat direkt till dörren?
Svar: Ja, men då måste ni ange det i kommentarsfältet för beställningen.

Fråga: Kan man hämta sin beställning om man inte vill att den ska skickas?
Svar: Ja, det går bra att hämta den på vår adress i Höllviken. Ange “Hämtas i Höllviken” i kassan.

Fråga: Går det att beställa om man bor utanför Sverige?
Svar: Nej, inte i dagsläget.

Fråga: Kan man spåra paketet som jag ska få?
Svar: Ja, vi skickar alltid med spårningsinformation till fraktbolaget så att man kan följa paketet.

PRODUKTERNA

Fråga: Behöver man montera ihop produkterna själv på något sätt (likt IKEAS platta paket)?
Svar: Nej, alla produkter kommer färdigmonterade så de är bara att packa upp från lådan och börja använda (förutom hatthyllan som måste skruvas upp på väggen). 

Fråga: Går det att ändra något mått på produkterna om jag t ex vill ha en längre skohylla eller högre för att robotdammsugaren ska få plats?
Svar: Ja, det går bra. Det tillkommer dock en kostnad om 100 kr för specialbeställningen om ändringen är mindre.

Fråga: Hur kan jag själv putsa upp rören om de blir skitiga med tiden?
Svar: Använd Häxans metallputs och gnugga in vätskan med en scotch brite och torka av med en trasa så blir rören skinande blanka igen.

Fråga: Kan man få kopparrören oputsade om man gillar mer “smutsigt” eller “ruffigt” utseende?
Svar: Rören som kommer från vår leverantör är redan ganska blanka och inte speciellt skitiga – så om ett mer “smutsigt” utseende önskas kan man ta en fuktig trasa och dra över kopparrören så får de en mörkare ton med tiden. 

BETALNING

Fråga: Hur betalar man för en beställning?
Svar: Ni kan betala direkt vid beställning med Swish, bankgiro-överföring eller betala mot faktura.

Fråga: Tillkommer några avgifter vid fakturabetalning?
Svar: Nej, inga avgifter tillkommer om man väljer att betala mot faktura så länge man betalar den i tid (14 dagars betalningsvillkor från leveransdatum). Betalar man fakturan efter 14 dagar tillkommer påminnelseavgift på 50 kr.

GARANTI & REKLAMATION

Fråga: Lämnas någon garanti på produkterna?
Svar: Ja, 1 års funktionsgaranti lämnas på alla produkter från beställningsdatum. Den lagstadgade reklamationsrätten ger dig rätt att reklamera produkten från beställningsdatum.

Fråga: Hur gör man om man ångrar en beställning?
Svar: Man har alltid 14 dagars ångerrätt från mottagande av produkten i enlighet med distansavtalslagen. Skulle man ångra sig skickar man ett mejl till info@cupurumdesign.se. Eventuell returfrakt får man själv stå för. Viktigt att tänka på vid retur, är att produkten inte får vara skadad eller använd.

Lagring av persondata och GDPR

Fråga: Vilka uppgifter sparar ni om man lägger en beställning?
Svar: Enbart det absolut nödvändigaste för att vi ska kunna upprätthålla våra skyldigheter mot bokföringslagen. Personuppgifter hanteras i enlighet med PuL.

 

Pin It